Friday, August 24, 2012

Kemengantukkan


ntah betul ntah tidak cara ejaan title kt atas tu. ermm.. memang saya ni kurang sikit dalam bab grammar bahasa melayu ni, senang cerita fail BM. Orang cakap indah budaya kita dari bahasa kita, tapi sebenarnya bahasa kita ada power yang boleh buat orang bergaduh sesama sendiri. sebagai contoh, bab!, shial, dan macam-macam la. kita sepatutnya bercakap lebih halus bila bersama kawan, ni tidak, harus ada shial, bengong(yg ni saya selalu cakap) dan lain-lain.

nampaknya jauh melencong dari title kt atas. 

masa saya kemengantukkan ni la adik saya ajak bergaduh, ish. masalah dunia betul, tajuk perbalahan kami 'kepentingan laptop'.tu la masalahnya kan, bila orang tak faham akan kita punya cara pembelajaran di peringkat pengajian tinggi. boleh dia cakap buat kerja pakai tangan pun boleh, bising satu rumah saya dengan dia je yg bergaduh.

pentingnya laptop utk pelajar yg belajar di peringkat tinggi, setakat sekolah menengah pun dh hantar assignment bertaip guna laptop. lagi satu yang saya tak puas hati, dia cakap "orang belajar dulu-dulu boleh je belajar tak pakai laptop", hanya Allah je yang tahu betapa bengangnya aku. tu orang dulu, lain dengan sekarang. dulu kedai pakai buku je catat duit masuk, sekarang ni guna komputer.

sakit hati dengan orang yang tak faham ni. saya pun bahan balik dengan elok, kalau tak makin bertambah lah bising dia.

Bengang!!!

No comments:

Post a Comment